Download: de essentiële onderdelen van een factuur op een rij

Als ondernemer voor de belastingdienst doe je elk kwartaal BTW-aangifte. Je berekent BTW over de producten en/of diensten die jij aan anderen levert, maar er wordt ook BTW aan jou gerekend als je iets (in)koopt of afneemt. Deze BTW mag je bij de BTW-aangifte weer aftrekken. Maar let op: dit mag alléén als de facturen de juiste elementen bevatten! Wat de essentiële onderdelen van een factuur zijn? Dat vind je in onze handige download. Lees snel verder!

De inhoud van de factuur telt!

Om BTW te kunnen aftrekken, moet je een goede factuur in jouw bezit hebben. Daarom is het belangrijk dat je alle facturen die je binnenkrijgt nog eens aan een kritische blik onderwerpt. Als de factuur niet voldoet aan de eisen, kan de belastingdienst de BTW-aftrek bij een controle namelijk weigeren! Alleen BTW vermelden is helaas niet genoeg. In onderstaande download vind je een handig overzicht van de essentiële elementen van een factuur. Download ‘m en sla ‘m op een handige plek op, zodat je bij elke binnenkomende (inkoop)factuur kunt checken of deze voldoet aan de eisen!

Download leaflet met essentiele elementen van factuur

Hulp nodig?

Ben je een startende ondernemer en heb je hulp nodig bij het opstellen van jouw eigen facturen of het controleren van inkoopfacturen? De cijferhelden van MenL helpen je maar al te graag op weg. Check hier wat wij kunnen betekenen voor jou als startende ondernemer of neem direct contact met ons op. En psst, ook als je een ervaren ondernemer bent kunnen wij je altijd helpen bij het checken van jouw facturen! Kom vooral langs voor een lekkere kop koffie en een goed gesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw boekhouding tip top in orde is!

Verder lezen?

MenL Cijferhelden bestaat in 2023 25 jaar!

Driewerf hoera voor MenL Cijferhelden! Wij blazen dit jaar namelijk 25 kaarsjes uit! We startten als administratiekantoor in de Mahlerstraat in Vlaardingen. We bouwden de benedenverdieping om tot kantoor waar wij ondernemers uit Vlaardingen en omstreken konden helpen bij het opzetten en bijhouden van een feilloze boekhouding. We startten vanuit de verbouwde slaapkamer, maar breidden langzaamaan uit naar de volledige benedenverdieping. Nu, 25 jaar later, staat er aan de Arij Koplaan een administratie- en accountantskantoor waar nog elke dag met héél veel plezier wordt gewerkt en waar wij ontzettend trots op zijn!

Personeelssubsidies 101: Subsidie voor speur- en ontwikkelingswerk

Personeelskosten zijn vaak de grootste kostenpost van een organisatie. Gelukkig bestaan er heel wat subsidies waar je als organisatie gebruik van kunt maken om deze kosten een beetje te drukken. In onze serie Personeelssubsidies 101 nemen we je mee in een aantal subsidies en regelingen die voor jou mogelijk interessant kunnen zijn. Vandaag: de subsidie voor speur- en ontwikkelingswerk!